10 February 2010

Lawatan Peserta PLKN Kem Desaru ... Program Derma Darah ...

Lawatan Peserta PLKN Kem Desaru

Pada hari ini kita dilawati oleh peserta Program Latihan Khidmat Negara, Kem Desaru yang mengambil kesempatan ini bagi mendedahkan kehidupan di sebuah institusi pengajian tinggi, program-program yang ditawarkan di sesebuah institusi dan juga kemudahan yang disediakan.

Pendedahan ini adalah bagi membuka ruang minda para peserta PLKN yang bakal meneruskan pengajian selepas tamatnya program PLKN selama 3 bulan. Selepas jati diri dibentuk bagi mempersiapkan keperluan seseorang pelajar menempuh kehidupan sebagai seorang siwa mahupun siswi, pelajar juga perlu menyesuaikan diri dengan persekitaran yang serba mencabar di dalam proses sebagai seorang insan yang bermanfaat kepada agama, bangsa dan negara.

Sesi dimulakan dengan taklimat oleh Tuan Pengarah, Tuan Haji M Razalan bin M Razali kepada lebih 300 peserta PLKN Kem Desaru serta pegawai dan diikuti oleh lawatan ke sekeliling kampus Kolej Profesional MARA Bandar Penawar dengan dipecahkan kepada kumpulan-kumpulan kecil.

Program Menderma Darah

Program Menderma Darah anjuran Unit Ko-Kurikulum telah dirasmikan oleh Tuan Pengarah, Tuan Haji M Razalan bin M Razali di Aras Bawah, Blok Akademik pada jam 11 pagi. Program Menderma Darah ini adalah dengan kerjasama pihak Hospital Sultan Ismail, Johor Bahru.

No comments:

Post a Comment